Autumn days


I dag har dagen inte bjudit på speciellt mycket. Tog en extra lång promenad med Rocky bland höstlöven vid lunchtid vilket han verkade tycka var mycket roligt eftersom han sprang fram och tillbaks och kraffsade i lövhögarna som låg här och var. Vi träffade även på en till dvärgpinscher men denne var ungerfär en tredjedel av Rocky´s storlek, lite lustigt att se faktiskt.

Har även spenderat dagen med att söka nytt jobb eftersom jag förra veckan sade upp mig från min heltidstjänst. Synd med tanke på att jag trivdes v'äldigt bra med kollegorna, men själva arbetet inbringade bara ångest och jag orkar verkligen inte komma hem på kvällarna och känna mig helt nere. Därför ska jag denna gång ta tid på mig när jag söker arbete och hitta något som jag tror att jag verkligen kommer att gilla och bli långvarig på.

Nu när man är arbetslös (vilket hemskt ord), eller "in between jobs" som jag väljer att kalla det, så får jag även lov att sköta hushållet här hemma med allt vad det innebär. I dag tog jag bilen till Willys men var tvungen att ta en ganska lång omväg eftersom ordinarie väg var avstängd pga nyasfaltering. Kände mig nästan lite ringrostig när jag körde av nån anledning. På veckodagarna brukar det inte bli så mycket bilkörning men på helgerna så tar vi ju bilen till Bålsta (där Robins familj bor) och där brukar vi snurra runt en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback