Möglar

I dag var det egentligen ekonomi repetition i skolan men jag beslutade mig för att strunta i det och prioritera att läsa boken i Civilrätt samt skriva på export rapporten istället. En körlektion har jag hunnit med i dag också.

De senaste dagarna har jag kännt en ganska rejäl ångest. Har bott här i Årsta, Uppsala precis hela mitt liv och nu känns det som om jag verkligen borde bege mig ut och resa innan jag möglar här hemma. De flesta av mina vänner har studerat i alla världens hörn, men jag har aldrig vågat ta steget. Känner inte att jag nödvändigtvis måste vara bort någon längre period, några veckor kan duga. Till Tyskland skulle jag gärna vilja åka och få tyskan flytande igen, men det vore även kul att se något ställe man inte har varit på. Även gymnasie-franskan borde putsas på.

Hur som helst så är det iallafall fredag i morgon och då bär det av till Bålsta igen. Nästa helg kommer jag nog stanna hemma, dels för att affärsjuridiken startar då och den slutar inte förrän klockan 16.00, men även för att jag borde koncentrera mig på pluggandet, de få teoretiska veckor som är kvar. Just jäklar, praktikplats skulle man ju ha sökt i dag också. Scheisse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback